Polnjenje avtoklime z novim plinom R1234yf
Novi plin za avtoklime je v avtih zaradi globalnega segrevanja
Vsi novi avtomobili izdelani po 1. januarju 2017 morajo imeti avtoklimo napolnjeno z novim plinom R1234yf, ki manj vpliva na globalno segrevanje.
Danes je v splošni uporabi plin R134a.
V starejših avtomobilih se bo v klimatski napravi dosedanji hladilni plin uporabljal dokler bo avto v uporabi.
Plin R134a, ki se trenutno polni v avto klima naprave, ima ogromen vpliv na globalno segrevanje. Novi plin za avtoklime precej manj prispeva k segrevanju ozračja. Sedanji plin r134a ima potencial globalnega segrevanja 1430, novi plin pa 4. Po EU zakonodaji morajo imeti naprave avto klime hladilni plin, ki ima potencial globalnega segrevanja manjši od 150. V tem trenutku glede na tehnološki razvoj omenjenemu standardu ustreza samo plin R1234yf.
Polnjenje klime s plinom R1234yf lahko izvajajo samo usposobljeni serviserji
Po zakonu lahko postopke v zvezi s plini v klima napravah izvajajo serviserji, ki so opravili ustrezno usposabljanje.
Vsi servisi, ki polnijo klime z novim plinom, morajo pridobiti novo servisno postajo, saj se pline ne sme med seboj mešati.
Polnjenje klime z novim plinom je dražje
Novi plin R1234yf je veliko dražji od sedanjega plina, zaradi česar bodo lastniki najnovejših avtomobilov imeli večje stroške s polnjenjem klima naprave.
Cena novega plina je trenutno visoka, ker obstajata le dva dobavitelja (ameriška giganta DuPont in Honeywell).
Cenik
Polnjenje klime z novim plinom R1234yf | Cena |
OSEBNA VOZILA | 120 |
*Cene so v € in vsebujejo DDV
Plin R1234yf naj bi se v prihodnosti pocenil.
Je novi plin R1234yf vnetljiv?
Nemški avtomobilski koncerni so na osnovi varnostnih testov ugotovili, da ob poškodbah naprave avto klime novi plin lahko zagori. Testi so ugotovili tudi, da če bi plin prišel v kontakt z vodo ali zračno vlago pri visokih temperaturah, bi nastala jedka fluorovodikova kislina.
Toda strokovnjaki pravijo, da je novi plin v primerjavi z bencinom manj vnetljiv in slabo gorljiv. Gorenje tega plina bi se hitro ustavilo. Resnejša težava je vžig bencina ali pa metana, ki potrebuje za vžig samo iskrico in se težje ustavi.
Plina je v avto klimi povprečno 500 gramov, poleg tega bi ob nesreči plin, ker je zelo hlapljiv, hitro izparel.
Če bi prišlo do nesreče in bi avto zagorel, bi težava gorenja tega plina bil skoraj zanemarljiv problem v primerjavi z drugimi težavami.
To velja tudi za fluorovodikovo kislino, ki bi nastala ob kontaktu plina z vodo. Zaradi majhne količine tega plina v avtoklimi, bi potniki v avtomobilu, težko dobili večjo količino takšne kisline na kožo ali bi jo vdihnili.
Strokovnjaki zaključujejo, da plin dejansko ne predstavlja resnejše grožnje.
Vseeno pa pri nemških avtomobilskih koncernih že delajo na razvoju drugega hladilnega plina R744, izdelanega na osnovi ogljikovega dioksida. Trenutno ga uporabljajo pri Mercedes Benzu S class.
Zakaj novi plin v avtoklimah?
Hladilni plini, ki so sedaj v uporabi, uničujejo tudi ozonski plašč, ki ščiti pred škodljivimi ultravijoličnimi žarki, zaradi česar pride do ozonske luknje. Ozonska luknja se lahko sama obnavlja, vendar zaradi množične uporabe uničujočih hladilnih plinov, obnavljanje ne dohaja propadanja ozona. Ozon propada tudi zaradi prevelike količine ogljikovega dioksida, ki ga spuščajo vozila in tovarne. Posledice ozonske luknje so povečana možnost obolenja za kožnim rakom, okvare oči in astme, upočasnjena rast rastlin, manj pridelka …