Kaj pomenijo EU oznake na pnevmatikah?
EU oznake na pnevmatikah dajo hiter vpogled v lastnosti pnevmatike
EU oznake na pnevmatikah ali »EU nalepka«, kot jo poimenujejo naši vulkanizerji, je od 1. novembra 2012 dalje obvezno prisotna na vsaki novi pnevmatiki kupljeni na evropskem tržišču. EU oznake na pnevmatikah omogočajo potrošniku neposreden in hiter vpogled v lastnosti pnevmatike. Sorodne oznake o varčnosti pa ste lahko opazili že pri gospodinjskih aparatih.
Kje najdem EU oznake na pnevmatikah?
Oznaka EU za pnevmatike mora biti pritrjena na pnevmatiki, v kolikor je ni, vam svetujemo, da o nalepki povprašate prodajalca ali vulkanizerja. EU oznaka za pnevmatike zajema osnovne informacije o zmogljivosti pnevmatike (izkoristek goriva, oprijem na mokrem cestišču in hrup, ki ga pnevmatika ustvarja) in omogoča potrošniku lažjo primerjavo med pnevmatikami.
Katere so EU oznake na pnevmatikah?
Izkoristek goriva
Pnevmatike z boljšim izkoristkom goriva potrebujejo manj energije za kotaljenje, zato porabimo manj goriva. Da ima guma majhen kotalni upor pomeni, da ima boljši izkoristek goriva in obratno. Za označitev izkoristka goriva na EU oznaki na gumah se uporablja barvna lestvica z razredi od A do G. Razred A (zelena barva) predstavlja najboljši izkoristek goriva dane pnevmatike, medtem ko razred G (rdeča barva) predstavlja najslabšega. Razlika med razredoma A in G lahko pomeni tudi do 6 litrov prihranka na 1000 prevoženih kilometrov.* Na izkoristek goriva vpliva še predvsem vedenje voznikov, na primer energetsko varčna vožnja, vožnja s primernim zračnim tlakom v pnevmatikah in ustrezna obremenitev vozila.
*Na podlagi povprečne porabe goriva 8 litrov/100 km, cene goriva 1,50 EUR/liter in povprečno 35.000 prevoženih kilometrov s pnevmatikami.
Oprijem na mokri podlagi
Oznake EU na pnevmatikah ali oznaka EU za gume vsebuje tudi shemo, ki ponazarja možnost pnevmatike, da tudi na mokri podlagi ohrani stik z voziščem. Pnevmatike z boljšim oprijemom na mokri cesti zagotavljajo krajšo zavorno pot pri zaviranju. EU oznaka za pnevmatiko pa se koncentrira le na en vidik oprijema – zmožnost pnevmatike pri zaviranju na mokrem cestišču. Oprijem na mokri podlagi je na oznaki opredeljen z razredi od A do G (razreda D in G se za osebna vozila ne uporabljata). Pri čemer razred A ponazarja najboljši oprijem, razred F pa najslabši. V praksi to pomeni, da ima pnevmatika razreda A s hitrostjo 80 km/h kar 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatika razreda F.*
*Merjeno skladno s testnimi metodami, določenimi v Uredbi ES 1222/2009. Zavorna pot se lahko razlikuje glede na vozne razmere in druge vplivne dejavnike.
Hrup
Vozilo pri vožnji ustvarja zvok, pnevmatika pa k hrupu, ki ga oddaja vozilo, le pripomore. Zaradi okoljevarstvenega vidika je Evropska komisija omejila hrup, ki ga pnevmatika lahko proizvede. EU oznaka za gume v treh razredih odraža emisijo zunanjega hrupa pnevmatike v decibelih (dB). En črni val predstavlja tiho pnevmatiko, ki proizvede hrup 3 dB ali več pod omejitvijo EU. Dva črna valova – zmerno tiha pnevmatika (vrednost proizvedenega hrupa pnevmatike med omejitvijo in 3 dB pod omejitvijo). Trije črni valovi pa izražajo hrupno pnevmatiko, ki ustvarja hrup nad dovoljenim limitom. Če bi večina uporabnikov vozil uporabljali gume z manjšim hrupom, bi pripomogli k manjšemu hrupu v okolju.
Želite varnejše pnevmatike z boljšim izkoristkom goriva?
Upamo, da smo s tem prispevkom razložili nejasnosti, ki se porajajo v zvezi z EU oznakami na gumah. Oznaka EU za pnevmatike na hitro ponazori lastnosti posamezne gume, kupcu pa tako omogoča, da lažje izbira in primerja pnevmatike med seboj. V Avtocentru AvtoStop vam nudimo bogat izbor pnevmatik. Vabimo vas, da obiščete našo spletno trgovino oziroma nas kontaktirate in obiščete na Devovi ulici 18 v Ljubljani.