Kako preverite obrabo pnevmatike?
Obrabljene pnevmatike niso varne v prometu
Obraba pnevmatik izrazito poveča možnost nastanka prometne nesreče v zimskih razmerah, oslabljen je oprijem vozila in nadzor nad njim. Da je košara polna, ste lahko z obrabljenimi gumami v cestnem prometu tudi oglobljeni. Pnevmatike so edini del vozila, ki se stikajo z voziščem, vozniki pa pogosto posvečamo premalo časa za kontrolo obrabe gum.
Namen tega članka je predstaviti, kako preveriti obrabo pnevmatik. V sklopu tega vam v nadaljevanju podajamo nekaj koristnih nasvetov, da do prehitre obrabe ne pride.
Kako preverimo kolikšna je obraba pnevmatike?
Prvi korak pri preverbi pnevmatik je, da vozilo postavite na ravno podlago ali površino in zavrtite volan tako, da so sprednje pnevmatike jasno vidne. Pri zadnjih pnevmatikah to žal ni mogoče, vendar si lahko pomagamo npr. z žepno svetilko in tako omogočimo lažjo vidljivost gume.
Naslednji korak je splošni, vizualni ogled stanja gume – obraba pnevmatike. Preverimo stanje pnevmatike, odstranimo morebitne tujke, ki so zagozdeni v profil gum, očistimo pnevmatiko na mestu, kjer bomo merili ostanek profila in pripravimo merilnik globine profila.
Preverjanje ostanka globine profila je tretji korak. Priporočena je uporaba merilnika globine profila, v kolikor pa te naprave nimate, se lahko zanesete na indikatorje obrabe, ki postanejo vidni ob obrabi.
Meritev ostanka profila se opravi na notranjem in zunanjem robu pnevmatike. Slovenska zakonodaja določa da je obraba pnevmatik – ostanek globine profila pri 1,6 mm za letne pnevmatike in 3 mm za zimske gume. Menjava zimskih gum za nove je priporočena pri ostanku 4 mm globine profila, saj je vožnja z nizkim ostankom profila podvržena večjim možnostim splavanja na vodi, slabši je oprijem vozila na cestišču in podaljša se zavorna razdalja vozila.
Koristni nasveti za daljšo življenjsko dobo pnevmatik
Najpogostejši vzrok za obrabo ali neenakomerno obrabo gum je prenizek ali previsok tlak v pnevmatikah.
Priporočamo vam, da tlak v gumah redno preverjate, vsaj enkrat mesečno in pred vsako daljšo vožnjo. V kolikor na pnevmatikah opazite obrabo profila na zunanji strani, je to lahko posledica prenizkega tlaka v gumah ali neopravljene rotacije pnevmatik na vozilu. V primeru previsokega tlaka se profil pnevmatik obrabi bistveno hitreje na sredini gume. Z merilnikom tlaka je priporočeno znižati pritisk na priporočeno vrednost, v nasprotnem primeru tvegate razpočenje gume.
Preobremenjenost gum je prav tako odločilen faktor pri obrabi pnevmatik. Vsaka pnevmatika ima svoj indeks nosilnosti (oznaka na boku pnevmatike), ki določa največjo obremenitev posamezne gume v kilogramih. Vsak poskus preobremenitve lahko vodi do pretirane obrabe in poškodb. Življenjska doba pnevmatik pa se bistveno skrajša.
Za doseganje enakomerne obrabe profila je pomembna rotacija gum. Sprednje gume namestimo zadaj, zadnje pa spredaj ter tako ohranimo optimalno obrabo in življenjsko dobo. Da bo obraba pnevmatik le najmanjša, je pomembna tudi pravilna hramba gum.
Naši vulkanizerji priporočajo hrambo v temnem, hladnem in ne vlažnem prostoru. V kolikor nimate ustreznega prostora, vam je hramba pnevmatik po ugodnih cenah na voljo v Avtocentru AvtoStop v Ljubljani!