fbpx

Kontakt

icon_widget_image PON-PET: 8.00-19.00, SOB: 8.00-15.00 icon_widget_image Moskovska 1, 1000 Ljubljana icon_widget_image Pnevmatike: +386 31 813 813 icon_widget_image Servis: +386 41 544 533 icon_widget_image info@avtostop.si icon_widget_image narocila@gumenadom.si

Osnovni podatki podjetja

AMONTE D.O.O.

Bravničarjeva ulica 11

(NOVA LOKACIJA: Moskovska 1, BTC, Ljubljana)

1000 Ljubljana

Davčna številka:

SI56012624

Matična številka: 3979091000

Na fotografiji je avtomatski menjalnik, kateremu je treba menjati olje.

Zakaj je obvezna menjava olja v avtomatskem menjalniku?

Menjava olja v avtomatskem menjalniku s posebno napravo ATF in Tim Eckart metodo

Vzdrževanje avtomatskega menjalnika vključuje redno menjavo olja in filtra menjalnika. Pravzaprav je menjava olja v avtomatskem menjalniku enako pomembna kot menjava motornega olja.

Vedno več avtomobilov v Evropi ima avtomatske menjalnike. Njihova uporaba je vse bolj razširjena, kar pa prinaša tudi svoje pasti. Avtomatski menjalniki so z današnjim hitrim razvojem in večjo učinkovitostjo bolj dovzetni za okvare. Zato je toliko bolj pomembna pravilna uporaba in ustrezno vzdrževanje avtomatskih menjalnikov.

Avtomatski menjalniki imajo predpisan servisni interval menjave olja od proizvajalca. Tudi težje prestavljanje je znak, da je potrebno zamenjati olje v avtomatskem menjalniku, saj lahko v nasprotnem primeru pride do večje obrabe in okvar.

 

Na fotografiji je avtomatski menjalnik, ki mu je treba opraviti menjavo olja.

Ročni ali avtomatski menjalnik?

 

Še vedno je slišati dilemo, značilno za Evropo, ali je boljši ročni ali avtomatski menjalnik? Ročni menjalnik zagovarjajo pristaši bolj dinamične vožnje, saj omogoča boljši občutek pri vožnji, ker voznik uporablja lastne sposobnosti za doseganje določene hitrosti. Se pa zato lahko slabše izkaže v kočljivih situacijah, ko je treba hitro prestavljati v nižjo prestavo. Poraba goriva je pri ročnih menjalnikih manjša od avtomatskih, čeprav to ne velja za najsodobnejše avtomatske menjalnike in avtomatske menjalnike z dvojno sklopko (DSG, DCT).

Po drugi strani je vožnja avtomobila z avtomatskim menjalnikom preprosta in udobna. Prestavljanje prestav poteka samodejno, tako je voznik lažje pozoren na dogajanje na cesti. Delovanje menjalnika pa lahko prestavimo tudi na »ročno« prestavljanje.

 

Kaj pa, če primerjamo vzdrževanje ročnih in avtomatskih menjalnikov?

 

Stroški vzdrževanja ročnih menjalnikov so precej nižji. Menjava olja v ročnem menjalniku je priporočljiva zaradi mehkejšega prestavljanja, najbolje ob velikem servisu, ko se menja jermen. Takšna menjava olja je za denarnico precej ugodna. Tudi popravilo ročnih menjalnikov je po navadi preprostejše.

Menjava olja v avtomatskem menjalniku pa je obvezna, saj se lahko pojavijo okvare menjalnika. Pri tem so stroški servisa višji zaradi kompleksnosti avtomatskega menjalnika.

 

Zakaj je olje v avtomatskem menjalniku tako pomembno?

 

ATF olje (Automatic Transmission Fluid) omogoča mazanje in zmanjšuje trenje med deli v menjalniku. Olje v menjalniku hladi menjalnik, ščiti pred korozijo in obrabo. Pomembno je, da je olje skladno z elastomerami tesnil, ki morajo ohranjati svojo strukturo v dotiku z oljem. Nuditi mora optimalno viskoznost tako pri hladnemu motorju kot pri visoki delovni temperaturi. Pri ATF olju je važen tudi podatek o trajnosti olja, ki podaljša servisne intervale.

Staro olje ne zagotavlja zaščite pred poškodbami aluminijastega ohišja zaradi trdih keramičnih batičev, kot na primer v ZF menjalniku. Nepravočasna menjava olja v avtomatskem menjalniku lahko povzroči krušenje kovinskih delcev, ki potujejo tudi v hladilni sistem.

 

Pomembna je tudi pravilna uporaba avtomatskega menjalnika

 

Strokovnjaki opozarjajo, da zjutraj takoj po vžigu avta ni priporočljivo pritiskati »na polno« na plin. Za pravilno uporabo avtomatskega menjalnika je treba počakati na ogrevanje na delovno temperaturo ne le motorja, ampak tudi olja v menjalniku.

Pri vlečenju večjih prikolic ali večjega tovora je priporočljivo pustiti menjalniku, da se ohladi v prostem teku motorja.

Ob vožnji v klanec in pri vlečenju večjega tovora je olje v avtomatskem menjalniku izpostavljeno visokemu pritisku. V ZF avtomatskih menjalnikih na olje pritiska manjši tlak, medtem ko v brezstopenjskem menjalniku (CVT – Continuously Variable Transmission), kjer menjalnik ni sestavljen iz prestav, olje obremenjuje veliko večji pritisk. Menjalnik je izpostavljen velikim obremenitvam, pri čemer ima olje vlogo pri zaščiti menjalnika pred poškodbami.

 

Menjava olja v avtomatskem menjalniku

 

Vozilo z avtomatskim menjalnikom je treba ustrezno servisirati. Tudi pri nakupu rabljenega vozila z avtomatskim menjalnikom se je dobro prepričati, da je vozilo servisirano.

Menjava olja ni priporočljiva doma, saj je postopek zahteven in je treba imeti posebno namensko napravo za črpanje starega olja in dolivanje novega. Prav tako je treba biti pazljiv, saj se pri določenih avtomatskih menjalnikih menjava olja izvede postopoma.

Proizvajalec vozila predpiše navodila za vzdrževanje avtomatskih menjalnikov. Servis avtomatskega menjalnika se navadno opravlja na daljši interval kot servis motorja. Točen servisni interval je napisan v lastniški knjižici vozila. Servisni interval za menjavo olja po navadi priporočamo narediti na 60.000 prevoženih kilometrov.

Nekateri proizvajalci ne predpišejo menjavo olja avtomatskega menjalnika (»sealed for life«). Kljub temu lahko trdimo, da olje v takšnem menjalniku kot vsako drugo olje sčasoma izgublja svojo sposobnost mazanja. Zato je za pravilno delovanje menjava olja nujna tudi pri avtomatskem menjalniku.

 

Na fotografiji je postopek menjave olja v avtomatskem menjalniku, ki ga po metodi Tim Eckart opravljajo v Avtocentru Avtostop v Ljubljani.

V primeru, da proizvajalec vašega vozila ni predpisal servisnega intervala za avtomatski menjalnik, si pomagajte z direktnim proizvajalcem menjalnika. Na svetovnem spletu pri proizvajalcu vašega avtomatskega menjalnika poiščite informacijo o priporočenem servisnem intervalu in ustreznem olju. V kolikor želene informacije ne dobite, preverite intervale servisov proizvajalcev drugih avtomobilov, ki imajo isti avtomatski menjalnik.
Kontaktirate lahko tudi avtoservis, ki je specializiran za avtomatske menjalnike in bo znal ustrezno svetovati.

Pri menjavi olja avtomatskega menjalnika svetujemo zamenjati celotno količino olja v menjalniškem sistemu (»Tim Eckart« metoda), kar vključuje tudi sistem hladilnika in pretvornik navora, in ne le doliti manjkajoče olje. Tako se prepreči mešanje starega olja z novim. S tem se prav tako odstranijo nečistoče, ki so škodljive za menjalnik. Staro olje namreč vsebuje majhne kovinske delce, ki lahko po menjavi ostanejo v hladilnem sistemu in celo poškodujejo hladilnik.

Avtomatski menjalniki običajno potrebujejo večjo količino olja (5 in več litrov).

 

Servis avtomatskega menjalnika in možne okvare

 

V primeru zanemarjanja vzdrževanja avtomatskega menjalnika lahko pride tudi do okvare menjalnika. Najpogostejši znaki težav z avtomatskim menjalnikom so težje prestavljanje, težava pri speljevanju, občutek zamika prestav, padanje prestav, nihanje obratov …

Pogoste okvare pri CVT menjalniku so črpalka olja, pretvornik navora, filtri in hladilni sistem, mehatronika, ležaji, variatorji z verigo, lamele … Pri menjalniku z dvojno sklopko (DSG) pa se lahko okvarijo sklopke, krmilna enota, ležaji, vztrajnik …

Svetujemo, da se v primeru nepravilnega delovanja menjalnika oglasite na servisu čim prej, da se izognete večji okvari.

Pri servisu avtomatskega menjalnika je priporočljivo narediti prilagajanje obremenitvam menjalnika. Pri vgrajeni vlečni kljuki svetujemo nadgradnjo avtomatskega menjalnika. Vleka tovora namreč močno obremeni menjalnik in poveča obrabo avtomatskega menjalnika.

 

Menjava olja v avtomatskem menjalniku v Avtocentru Avtostop Ljubljana

 

V Avtoservisu Avtostop nudimo ugodno menjavo olja v avtomatskem menjalniku in servis za vse znamke vozil.

Menjavo olja delamo po metodi »Tim Eckart«, kjer v celoti izpraznimo staro obrabljeno olje in ga zamenjamo z novim oljem v menjalniku, hladilnem sistemu in pretvorniku navora. Ob menjavi olja zamenjamo tudi filter (sito) avtomatskega menjalnika.

Za menjavo olja v avtomatskih menjalnikih uporabljamo sodobno namensko napravo znamke Magneti Marelli ATF EXTRA. Naprava v celoti odstrani staro olje, očisti avtomatski menjalnik in napolni ustrezno količino novega olja. Staro in novo olje se pri tem ne mešata.

Pri menjavi olja je priporočljivo izprati tudi vse tlačne kanale. V menjalnik nalijemo posebno čistilno sredstvo, ki očisti ves sistem.

Menjavo olja izvajajo naši strokovnjaki z ustreznim certifikatom po določenem predpisanem postopku.

Kliknite tukaj, da izveste, koliko znaša cena za menjavo olja v avtomatskem menjalniku.


Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si - Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si -

V primeru težav vas vabimo na Devova 18, 1000 Ljubljana – Šiška – Avtocenter Avtostop servisni prostori, ali pa obiščite največjo in najdaljšo avtomatsko avtopralnico Avtostop na Letališki cesti 1,  v neposredni bližini BTC-ja in Bauhausa.

Pokličite nas na 041 544 533 ali nam pišite na info@avtostop.si

Veselimo se vašega klica ali obiska!


STORITVE VEZANE NA ČLANEK

AVTOSERVIS

Menjava olja v avtomatiku

AVTOSERVIS

Hitri servis avta

SERVIS AVTA

Menjava zavornih ploščic