fbpx

Kontakt

icon_widget_image Petek - Sobota: 8:00-17:00; Sobota: 8:00-15:00 icon_widget_image Devova 18, 1000 Ljubljana - Šiška icon_widget_image Pnevmatike: +386 31 813 813 icon_widget_image Servis: +386 41 544 533 icon_widget_image info@avtostop.si icon_widget_image narocila@gumenadom.si

Osnovni podatki podjetja

AMONTE D.O.O.

Bravničarjeva ulica 11

(Devova 18 – uvoz s Ceste Ljubljanske brigade)

1000 Ljubljana

Davčna številka:

SI56012624

Matična številka: 3979091000

Na fotografiji so avto gume, na katerih so se pojavile izbokline.

Zakaj na gumi nastane izboklina?

Izboklino na gumi obravnavajte resno

Zelo pomembno je, da vozniki redno preverjate tlak v pnevmatikah vozil. Tlak vedno preverimo, ko so pnevmatike hladne. Preveriti ga moramo vsaj enkrat na dva meseca, če se veliko vozimo, pa še pogosteje. To je zlasti pomembno zato, da pravočasno odkrijemo znake neenakomerne obrabe pnevmatik ali druge poškodbe. Ob poškodbah pnevmatik je treba obiskati vulkanizerja.

 

Zakaj pride do izboklin na bočnici?

 

Izbokline na bočnici nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov pločnikov ali zaradi povoženih večjih predmetov.

V takšnih primerih običajno popokajo nitke tekstilne karkase.

Karkasa je podloga plašča pnevmatike iz tkanine, ki je sestavljena iz plasti gumirane kordne tkanine z viskoznimi, poliamidnimi, jeklenimi ali poliestrnimi vlakni.

Vmesne plasti so sestavljene iz več plasti gumiranih vlaken in gumijastih blazin, ki blažijo udarce in zaščitijo karkaso.
Tekalni pas je nad karkaso, vlakna v plasteh pa se med seboj križajo.

Pas sestavlja več v gumo vloženih plasti iz jeklene žice.

Vse navedeno pomaga zadrževati zrak v pnevmatiki, medtem ko plasti radialni pnevmatiki dajejo ustrezno obliko, strukturo in vzdržljivost.

Zaradi ločitev med plastmi začne iz pnevmatike uhajati zrak (poškodovana ali preperela pnevmatika) in na njej lahko nastane izboklina.

 

Fotografija prikazuje razrez plasti pnevmatike.

 

Do ločitve plasti oz. nastanka izboklin pride zaradi različnih vzrokov:

 

  • v gumah je prenizek ali previsok zračni tlak (preveč ali premalo napolnjene pnevmatike);
  • kot posledica poškodb, ki nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov pločnikov ali zaradi povoženih večjih predmetov;
  • zaradi nepravilnosti v materialu pnevmatike ali zaradi napak med proizvodnjo pnevmatik.

 

Če je zaradi zgoraj navedenih vzrokov prišlo do ločitve plasti, začne zrak skozi eno ali več plasti uhajati in se kopičiti v zunanjih slojih radialne pnevmatike. Na poškodovanem delu pnevmatike tako nastane izboklina ali »bula«. Izboklina kaže na to, da zrak poskuša uiti skozi notranjo strukturo radialne pnevmatike.

 

Kaj se zgodi, če se še naprej vozimo s pnevmatiko, ki ima izboklino?

 

Izboklina na bočnici radialne pnevmatike jasno kaže na notranjo poškodbo pnevmatike. Nadaljnja vožnja s tako pnevmatiko dodatno obremeni tekstilno karkaso in nitke običajno popokajo ter ob tem nastajajo nove izbokline. Vožnja s tako pnevmatiko je izredno nevarna, saj vam jo lahko ob vožnji čez naslednjo udarno jamo ali ob pregrevanju tudi raznese.

 

Ali je takšno pnevmatiko mogoče popraviti?

 

Pnevmatik z izboklinami ni mogoče popraviti. Izboklina na bočnici jasno kaže na poškodbo notranje strukture radialne pnevmatike. Izboklina sčasoma postaja vse večja, saj prihaja do odstopanja notranjih slojev pnevmatike. Stanje takšne pnevmatike se med vožnjo le še poslabšuje, dokler pnevmatika ne postane popolnoma nevozna oziroma jo celo raznese. Takšna pnevmatika je izjemno nevarna in jo je nujno treba zamenjati z novo.

 

Nastanek izbokline na bočnici gume kot posledica tovarniške napake

 

Izboklina lahko nastane tudi kot posledica nepravilnosti v materialu pnevmatike ali napak med samim proizvodnim procesom. Večina proizvajalcev pnevmatik zato svojim kupcem izda garancijo, ki krije morebitno menjavo gum. Tovarniške napake so le malokrat vzrok za nastanek izboklin, v večini primerov nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov ali povoženih večjih predmetov na cestišču.

 

Gume redno pregledujte

 

Zato je zelo pomembno, da vaše gume redno pregledujete. Če na njih kadar koli opazite izboklino, nemudoma obiščite vulkanizerja, ki vam jo bo pregledal in takoj zamenjal. Vožnja s tako pnevmatiko je izjemno nevarna. Svetujemo vam, da obiščete usposobljenega in izkušenega strokovnjaka, ki vam bo novo pnevmatiko tudi pravilno namestil. V primeru, da pnevmatika ni pravilno nameščena, zopet tvegate nastanek izboklin in drugih poškodb. Nekatere poškodbe postanejo vidne šele po večjem številu prevoženih kilometrov.


Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si - Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si -

V primeru težav vas vabimo na Devova 18, 1000 Ljubljana – Šiška – Avtocenter Avtostop servisni prostori, ali pa obiščite največjo in najdaljšo avtomatsko avtopralnico Avtostop na Letališki cesti 1,  v neposredni bližini BTC-ja in Bauhausa.

Pokličite nas na 041 544 533 ali nam pišite na info@avtostop.si

Veselimo se vašega klica ali obiska!


STORITVE VEZANE NA ČLANEK

AVTOGUME

Gume z novimi DOT oznakami

VULKANIZERSTVO

Menjava gum

AVTO GUME

Hramba gum