Kako izbrati prave zimske pnevmatike?

Vedno izberite pnevmatike pravih dimenzij za vaše vozilo. V kolikor pogosto prevažate tovor, bodite pozorni tudi na ustrezni indeks nosilnosti. Pri izbiri pnevmatike je zelo pomemben oprijem.

Pred nakupom si pri izbiri pomagajte s primerjalnimi testi potrošniških organizacij (Zveza potrošnikov Slovenije, AMZS …).

Več

Kaj je premontaža? Kaj je previjačenje?

Premontaža gum – pri menjavi gum boste uporabili ista platišča, na katerih imate gume, ki jih trenutno uporabljate.

Previjačenje gum – pri menjavi gum boste uporabili dva kompleta platišč: letne gume so na enem kompletu platišč, zimske gume pa na drugem kompletu platišč.

Več

Kako preverim obrabo pnevmatik na vozilu?

Vozilo zapeljite na ravno podlago oziroma površino in volan zasukajte tako, da bodo sprednje pnevmatike jasno vidne. Pri zadnjih pnevmatikah si pomagajte z žepno svetilko.

Nato pnevmatike temeljito preglejte in jih očistite na mestih, kjer boste merili ostanek profila. Priporočamo uporabo merilnika globine profila. Če te naprave nimate, se lahko zanesete na indikatorje obrabe, ki postanejo vidni ob obrabi pnevmatik. Meritev profila opravite na notranjem in zunanjem robu pnevmatike.

Po zakonu morajo imeti letne pnevmatike 1,6 mm, zimske pnevmatike pa vsaj 3 mm globine profila. V praksi je menjava zimskih pnevmatik priporočljiva pri 4 mm globine profila, saj imajo pnevmatike z nižjim profilom slabši oprijem.

Več

Kaj pomenijo oznake EU na pnevmatikah?

Oznake EU za pnevmatike zajemajo osnovne informacije o zmogljivosti pnevmatike, in sicer izkoristek goriva, oprijem na mokrem cestišču in hrup, ki ga pnevmatika povzroča. Od 1. novembra 2012 so obvezne ob nakupu vsake pnevmatike na evropskem tržišču.

1. Izkoristek goriva

izkoristek goriva

Za označitev izkoristka goriva na oznaki EU se uporablja barvna lestvica z razredi od A do G. Razred A (zelena barva) predstavlja najboljši izkoristek goriva dane pnevmatike, medtem ko razred G (rdeča barva) predstavlja najslabšega. Razlika med razredoma A in G lahko pomeni tudi do 6 litrov prihranka na 1.000 prevoženih kilometrov.*

*Na podlagi povprečne porabe goriva 8 litrov/100 km, cene goriva 1,50 EUR/liter in povprečno 35.000 prevoženih kilometrov s pnevmatikami.

2. Oprijem na mokri podlagi

oprijem na mokri podlagi

Oprijem na mokri podlagi je na oznaki opredeljen z razredi od A do G (razreda D in G se za osebna vozila ne uporabljata), pri čemer razred A ponazarja najboljši oprijem, razred F pa najslabši. V praksi to pomeni, da ima pnevmatika razreda A pri hitrosti 80 km/h kar 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatika razreda F.*

*Merjeno skladno s testnimi metodami, določenimi v Uredbi ES 1222/2009. Zavorna pot se lahko razlikuje glede na vozne razmere in druge dejavnike.

3. Hrup

En (1) zvočni val predstavlja tiho pnevmatiko, ki proizvede hrup 3dB ali več pod omejitvijo EU.

Dva (2) zvočna valova predstavljata zmerno tiho pnevmatiko, pri kateri je vrednost proizvedenega hrupa med omejitvijo in 3dB pod omejitvijo.

Trije (3) zvočni valovi pa izražajo hrupno pnevmatiko, ki povzroča hrup nad dovoljeno vrednostjo.

Ali je pozimi boljše uporabljati zimske ali celoletne pnevmatike?

Prednost celoletnih pnevmatik je, da jih lahko uporabljate skozi vse leto. Prilagojene so vsem vremenskim razmeram na cesti, vendar se njihova uporaba odsvetuje na območjih z veliko snega in temperaturami pod -3 °C. Poleg tega so testi pokazali, da celoletne gume ne dosegajo kakovosti zimskih ali letnih pnevmatik.

Zimske pnevmatike so prilagojene izključno zimskim razmeram na cesti.

Več

Zakaj je potrebno centriranje pnevmatik ob vsaki menjavi?

Ob vsakokratni menjavi pnevmatik je potrebno tudi centriranje pnevmatik. Centriranje je potrebno že pri montaži nove pnevmatike.

Pnevmatike, ki niso centrirane, povzročajo tresenje volana. Poleg tega, da je z »nebalansiranimi« pnevmatikami zelo neprijetno voziti, se takšne pnevmatike tudi hitreje obrabljajo. Tresenje ob vožnji povzroča izredno hitro obrabo kolesnih ležajev.

Več

Zakaj je pomembno redno preverjati tlak v pnevmatikah?

Vožnja z neustreznim zračnim tlakom v pnevmatikah je lahko nevarna, saj vpliva na odzivnost in vodljivost celotnega vozila:

  • oprijem in zaviranje vozila se poslabšata,
  • pnevmatika se predčasno in neenakomerno obrablja,
  • poveča se poraba goriva,
  • obstaja večja nevarnost splavanja na mokri cesti (akvaplaninga).

Tudi v popolnih voznih razmerah pnevmatika počasi pušča zrak. Vsem voznikom priporočamo preverjanje tlaka vsaj enkrat mesečno, obvezno pa pred vsako daljšo vožnjo.

Več

Kaj pomenijo oznake na pnevmatikah?

Primer oznak: 195/65R15 91T Snowtrac 5 Vredestein.

Vredestein je ime proizvajalca pnevmatike, model pa se imenuje Snowtrac 5 (ime nakazuje na zimsko pnevmatiko).

195 – predstavlja širino tekalne površine pnevmatike v milimetrih (mm).

65 – višina pnevmatike oziroma presek. Predstavlja presečno razmerje, izraženo v %, med višino bočnice in širino tekalne površine iste pnevmatike.

R – oznaka zgradbe pnevmatike. Ločimo diagonalne in radialne, vendar so pri osebnih vozilih v zadnjih dvajsetih letih v uporabi samo radialne. Oznaka R tako pomeni radialno zgradbo.

15 – premer platišča (v colah/palcih).

91 – predstavlja indeks nosilnosti posamezne pnevmatike – kolikšno breme je pnevmatika sposobna nositi.

T – ponazarja indeks hitrosti pnevmatike, torej maksimalno hitrost, pri kateri se je še varno voziti s to pnevmatiko.

TL (Tubeless) – pomeni, da je pnevmatika brez zračnice.

DOT XXXX – oznaka, ki določa starost pnevmatike. Prvi dve številki ponazarjata teden v letu, drugi dve pa leto izdelave. Za primer vzemimo DOT 2515 – pnevmatika je bila izdelana v 25. tednu leta 2015.

M+S – oznaka, ki nakazuje namen uporabe pnevmatike. M+S je angleška kratica za »mud+snow« (blato in sneg) in je namenjena zimskim pnevmatikam.

Simbol snežinke – takšne pnevmatike so prilagojene izključno vožnji v zimskih razmerah, saj nudijo visokokakovosten oprijem in vodljivost vozila na zasneženi cesti.

Več

Ugodno: menjava pnevmatik že od 24,90 € za ALU in jeklena platiščaVeč »