Kaj pomenijo oznake EU na pnevmatikah za vožnjo, denarnico in okolje?

EU oznake za gume zajemajo osnovne informacije o zmogljivosti pnevmatike

eu nalepka oznake»EU nalepka«  kot jo poimenujejo naši vulkanizerji, je obvezno prisotna od 1. novembra 2012 dalje ob nakupu vsake pnevmatike na evropskem tržišču.

EU oznaka za gume tako omogoča potrošniku neposreden in hiter vpogled v lastnosti pnevmatike, sorodne oznake o varčnosti pa na primer poznamo že pri gospodinjskih aparatih.

Kje najdem EU oznake za pnevmatike?

Oznaka EU za pnevmatike mora biti pritrjena na pnevmatiki, v kolikor je ni, vam svetujemo, da o nalepki povprašate prodajalca ali vulkanizerja. EU oznake za gume zajemajo osnovne informacije o zmogljivosti pnevmatike (izkoristek goriva, oprijem na mokrem cestišču in hrup, ki ga pnevmatika ustvarja) in omogočajo potrošniku lažjo primerjavo med pnevmatikami.

Katere so oznake EU za pnevmatike?

Izkoristek goriva

izkoristek goriva

Pnevmatike z boljšim izkoristkom goriva potrebujejo manj energije za kotaljenje, zato porabimo manj goriva. V kolikor ima guma majhen kotalni upor pomeni, da ima boljši izkoristek goriva in obratno.

poraba goriva na 1000 km

Za označitev izkoristka goriva na EU oznaki se uporablja barvna lestvica z razredi od A do G. Razred A (zelena barva) predstavlja najboljši izkoristek goriva dane pnevmatike, medtem ko razred G (rdeča barva) predstavlja najslabšega. Razlika med razredoma A in G lahko pomeni tudi do 6 litrov prihranka na 1000 prevoženih kilometrov.*


Na izkoristek goriva vpliva še predvsem vedenje voznikov, na primer energetsko varčna vožnja, vožnja s primernim zračnim tlakom v pnevmatikah in ustrezna obremenitev vozila.

*Na podlagi povprečne porabe goriva 8 litrov/100 km, cene goriva 1,50 EUR/liter in povprečno 35.000 prevoženih kilometrov s pnevmatikami.

Oprijem na mokri podlagi

oprijem na mokri podlagi

Oznaka EU za gume vsebuje tudi shemo, ki ponazarja možnost pnevmatike, da tudi na mokri podlagi ohrani stik s cestiščem. Pnevmatike z boljšim oprijemom na mokri cesti zagotavljajo krajšo zavorno pot pri zaviranju, EU oznaka za pnevmatiko pa se koncentrira le na en vidik oprijema – zmožnost pnevmatike pri zaviranju na mokrem cestišču.

Oprijem na mokri podlagi je na oznaki opredeljen z razredi od A do G (razreda D in G se za osebna vozila ne uporabljata), pri čemer razred A ponazarja najboljši oprijem, razred F pa najslabši. V praksi to pomeni, da ima pnevmatika razreda A s hitrostjo 80 km/h kar 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatika razreda F.*

*Merjeno skladno s testnimi metodami, določenimi v Uredbi ES 1222/2009. Zavorna pot se lahko razlikuje glede na vozne razmere in druge vplivne dejavnike.

Hrup

Vozilo pri vožnji ustvarja zvok, pnevmatika pa k hrupu, ki ga oddaja vozilo le pripomore. Zaradi okoljevarstvenega vidika je Evropska Komisija omejila hrup, ki ga pnevmatika lahko proizvede. EU oznaka za gume v treh razredih odraža emisijo zunanjega hrupa pnevmatike v decibelih (dB).

1 črni val predstavlja tiho pnevmatiko, ki proizvede hrup 3dB ali več pod omejitvijo EU. 2 črna valova – zmerno tiha pnevmatika (vrednost proizvedenega hrupa pnevmatike med omejitvijo in 3dB pod omejitvijo). 3-je črni valovi pa izražajo hrupno pnevmatiko, ki ustvarja hrup nad dovoljenim limitom.

Če bi večina uporabnikov vozil uporabljali gume z manjšim hrupom, bi pripomogli k manjšemu hrupu v okolju.

Želite varnejše pnevmatike z boljšim izkoristkom goriva?

Upamo, da smo s tem člankom razložili nejasnosti, ki se porajajo v zvezi z EU nalepkami. Oznaka EU za pnevmatike na hitro ponazori lastnosti posamezne gume, kupcu pa tako omogoča, da lažje izbira in primerja pnevmatike med seboj.

V Avtocentru AvtoStop vam nudimo bogat izbor pnevmatik. Vabimo vas, da obiščete našo spletno trgovino oziroma nas kontaktirate in obiščete na Devovi ulici 18 v Ljubljani.

Pridruži se nam

Polnjenje klime za avtomobile - ne glede na količino plinaZa samo 35€ »

Pin It on Pinterest