Na težavo s pregrevanjem motorja opozarja kazalec na merilniku temperature na rdeči polovici ali opozorilna lučka. Če se na opozorilo niste pravočasno odzvali, se pod pokrovom motorja začne kaditi para.

Pregrevanje motorja lahko povzroči več vzrokov. Spodaj smo našteli možne težave, zaradi katerih pride do pregrevanja.

 

Težava s hladilnim sistemom

1. Hladilna tekočina ali antifriz v avtu hladi motor. Njen glavni namen je, da preprečuje pregrevanje motorja in s tem okvare. Če ni dovolj hladilne tekočine, posveti rdeča lučka za temperaturo hladilne tekočine.

 

2. Tudi zamašen hladilnik ali pa puščanje hladilnega sistema lahko povzroči pregrevanje motorja.

 

3. Še en vzrok je lahko prestara hladilna tekočina, zaradi katere so se zamašili vodni kanali v motorju.

Premalo napet jermen

Vsak voznik mora osvojiti rutino, da sam preverja tekočine in maziva na svojem avtu. Naslednjič ko boste odprli pokrov motorja, preglejte

  • tudi stanje cevi in jermenov,
  • ali je katera cev počena,
  • ali na jermenih opazite znak obrabljenosti,
  • in preverite tudi napetost jermenov.

Pregledovati je seveda treba pri hladnem motorju.

Če jermen ni pravilno napet, bo alternator porabljal več moči kot je potrebno. Alternator se bo v tem primeru trudil neučinkovito prenesti moč na druge sestavne dele. Zaradi tega bo proizvajal več vročine.

Presežna vročina v območju motorja dvigne splošno temperaturo, kar povzroči dvig temperature v motorju. Čez določen čas se začne težava kopičiti in temperatura se dviga. Posledično prej ali slej pride do pregrevanja motorja. Ko se motor pregreje, se pritisk dviga v hladilnem sistemu, kar bo dodalo pritisk na jermen. Pri tem pride tudi do obrabljenosti alternatorja in celo do odpovedi drugih delov v motorju.

Drugi možni razlogi za pregrevanje motorja

1. Težava je lahko v pokvarjenem termostatu. Termostat pri hladnem motorju zadržuje vodo v motorju, zato da se voda ogreje. Ko se voda ogreje, voda prične krožiti. Pri pokvarjenem termostatu voda ne more krožiti.

 

2. Možen vzrok je tudi nedelujoč ventilator za hlajenje motorja, ali pa da tesnilo glave motorja ne tesni dovolj. Problem je lahko tudi v mehanskem cevnem ventilu pri vodni črpalki, ali pa v sami vodni črpalki. Pregrevanje motorja povzroči tudi netesnenje pokrovčka na zbiralniku za vodo od motorja. Včasih se funkcija tesnila na pokrovčku toliko poslabša, da povzroči znižanje tlaka, kar je lahko razlog za okvaro hladilnega sistema.

 

3. Prenizka raven motornega olja je lahko tudi eden od vzrokov, saj pomanjkanje olja prispeva k pregrevanju motorja.

V primeru, da se v vašem avtu delovna temperatura motorja dviguje in za to ne obstaja očiten vzrok, vas vabimo na temeljit pregled motorja v naš Avtocenter Avtostop. Pokličite nas na telefon 041 544 533, nam pišite na info@avtostop.si ali nas obiščite na Devovi ulici 18, Ljubljana – Šiška.

 

Kontaktirajte nas »
Ugodno: menjava pnevmatik že od 24,90 € za ALU in jeklena platiščaVeč »