Zelo pomembno je, da vozniki redno preverjamo tlak v pnevmatikah naših vozil. Tlak vedno preverimo, ko so pnevmatike hladne. Preveriti ga moramo vsaj enkrat na dva meseca, če se veliko vozimo, pa še pogosteje. To je zlasti pomembno zato, da pravočasno odkrijemo znake neenakomerne obrabe pnevmatik ali druge poškodbe. Ob poškodbah pnevmatik je treba obiskati vulkanizerja.

Izbokline na bočnici nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov pločnikov ali zaradi povoženih večjih predmetov.

  • V takšnih primerih običajno popokajo nitke tekstilne karkase.
  • Karkasa je podloga plašča pnevmatike iz tkanine, ki je sestavljena iz plasti gumirane kordne tkanine z viskoznimi, poliamidnimi, jeklenimi ali poliestrnimi vlakni.
  • Vmesne plasti so sestavljene iz več plasti gumiranih vlaken in gumijastih blazin, ki blažijo udarce in zaščitijo karkaso.
    Tekalni pas je nad karkaso, vlakna v plasteh pa se med seboj križajo.
  • Pas sestavlja več v gumo vloženih plasti iz jeklene žice.
  • Vse navedeno pomaga zadrževati zrak v pnevmatiki, medtem ko plasti radialni pnevmatiki dajejo ustrezno obliko, strukturo in vzdržljivost.
  • Zaradi ločitev med plastmi začne iz pnevmatike uhajati zrak (poškodovana ali preperela pnevmatika) in na njej lahko nastane izboklina.

Do ločitve plasti oz. nastanka izboklin pride zaradi različnih vzrokov:

  1.  v pnevmatikah je prenizek ali previsok zračni tlak (preveč ali premalo napolnjene pnevmatike),
  2. kot posledica poškodb, ki nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov pločnikov ali zaradi povoženih večjih predmetov,
  3. zaradi nepravilnosti v materialu pnevmatike ali zaradi napak med proizvodnjo pnevmatik.

Če je zaradi zgoraj navedenih vzrokov prišlo do ločitve plasti, začne zrak skozi eno ali več plasti uhajati in se kopičiti v zunanjih slojih radialne pnevmatike. Na poškodovanem delu pnevmatike tako nastane izboklina ali »bula«. Izboklina kaže na to, da zrak poskuša uiti skozi notranjo strukturo radialne pnevmatike.

Kaj se zgodi, če se še naprej vozimo s pnevmatiko, ki ima izboklino

Izboklina na bočnici radialne pnevmatike jasno kaže na notranjo poškodbo pnevmatike. Nadaljnja vožnja s tako pnevmatiko dodatno obremeni tekstilno karkaso in nitke običajno popokajo ter ob tem nastajajo nove izbokline. Vožnja s tako pnevmatiko je izredno nevarna, saj vam jo ob vožnji čez naslednjo udarno jamo ali ob pregrevanju lahko tudi raznese.

Ali je takšno pnevmatiko mogoče popraviti?

Pnevmatik z izboklinami ni mogoče popraviti. Izboklina na bočnici jasno kaže na poškodbo notranje strukture radialne pnevmatike. Izboklina sčasoma postaja vse večja, saj prihaja do odstopanja notranjih slojev pnevmatike. Stanje takšne pnevmatike se med vožnjo le še poslabšuje, dokler pnevmatika ne postane popolnoma nevozna oziroma jo celo raznese. Takšna pnevmatika je izjemno nevarna in jo je nujno treba zamenjati z novo.

Nastanek izbokline na bočnici kot posledica tovarniške napake

Izboklina lahko nastane tudi kot posledica nepravilnosti v materialu pnevmatike ali napak med samim proizvodnim procesom. Večina proizvajalcev pnevmatik zato svojim kupcem izda garancijo, ki krije morebitno menjavo pnevmatike. Tovarniške napake so le malokrat vzrok za nastanek izboklin, v večini primerov nastanejo zaradi udarnih jam, hitrostnih ovir, robnikov ali povoženih večjih predmetov na cestišču.

Pnevmatike redno pregledujte

Zato je zelo pomembno, da vaše pnevmatike redno pregledujete. Če na njih kadar koli opazite izboklino, nemudoma obiščite vulkanizerja, ki vam jo bo pregledal in takoj zamenjal. Vožnja s tako pnevmatiko je izjemno nevarna. Svetujemo vam, da obiščete usposobljenega in izkušenega strokovnjaka, ki vam bo novo pnevmatiko tudi pravilno namestil. V primeru, da pnevmatika ni pravilno nameščena, zopet tvegate nastanek izboklin in drugih poškodb. Nekatere poškodbe postanejo vidne šele po večjem številu prevoženih kilometrov.

Menjava gum – cena »

Kontaktirajte nas

 

Polnjenje klime za avtomobile - ne glede na količino plinaZa samo 35€ »

Pin It on Pinterest