Menjava olja v avtomatskem menjalniku
Menjava olja v avtomatskem menjalniku je enako pomembna kot menjava motornega olja. Vzdrževanje avtomatskega menjalnika vključuje redno menjavo olja in filtra menjalnika.
Celotni cenik
Storitev | Cena (cena z DDV) |
Menjava olja v avtomatskem menjalniku (cena ne vključuje olja in filtrov) | 120,00 € |
1. Priporočljiva redna menjava olja v avtomatskem menjalniku
Vzdrževanje avtomatskega menjalnika vključuje redno menjavo olja in filtra menjalnika. Pravzaprav je menjava olja v avtomatskem menjalniku enako pomembna kot menjava motornega olja. Vedno več avtomobilov v Evropi ima avtomatske menjalnike. Njihova uporaba je vse bolj razširjena, kar pa prinaša tudi svoje pasti. Avtomatski menjalniki so z današnjim hitrim razvojem in večjo učinkovitostjo, bolj dovzetni za okvare.
Zato je toliko bolj pomembna pravilna uporaba in ustrezno vzdrževanje avtomatskih menjalnikov. Avtomatski menjalniki imajo predpisan servisni interval menjave olje, ki se razlikuje od proizvajalca do proizvajalca. Težje prestavljanje je pomemben pokazatelj, da je potrebno zamenjati olje v avtomatskem menjalniku, saj lahko v nasprotnem primeru pride do večje obrabe in okvar, s tem so stroški servisa višji zaradi kompleksnosti avtomatskega menjalnika.
2. Servis in pregled je ključnega pomena
ATF olje (Automatic Transmission Fluid) omogoča mazanje in zmanjšuje trenje med deli v menjalniku. Olje v menjalniku hladi menjalnik, ščiti pred korozijo in obrabo. Pomembno je, da je olje skladno z elastomerami tesnil, ki morajo ohranjati svojo strukturo v dotiku z oljem. Nuditi mora optimalno viskoznost, tako pri hladnem motorju, kot pri visoki delovni temperaturi. Pri ATF olju je važen tudi podatek o trajnosti olja, ki podaljša servisne intervale. Staro olje ne zagotavlja zaščite pred poškodbami aluminjastega ohišja zaradi trdih keramičnih batičev, kot na primer v ZF menjalniku. Nepravočasna menjava olja v avtomatskem menjalniku lahko povzroči krušenje kovinskih delcev, ki potujejo tudi v hladilni sistem.
3. Servis avtomatskega menjalnika
Vozilo z avtomatskim menjalnikom je potrebno ustrezno servisirati. Tudi pri nakupu rabljenega vozila z avtomatskim menjalnikom se je dobro prepričati, da je vozilo servisirano. Menjava olja ni priporočljiva doma, saj je postopek zahteven in je potrebno imeti posebno namensko napravo za črpanje starega olja in dolivanje novega. Prav tako je treba biti pazljiv, saj se pri določenih avtomatskih menjalnikih menjava olja izvede postopoma.
Svetujemo, da se v primeru nepravilnega delovanja menjalnika oglasite na servisu čim prej, da se izognete večji okvari. Pri servisu menjalnika je priporočljivo narediti prilagajanje obremenitvam menjalnika. Pri vgrajeni vlečni kljuki svetujemo nadgradnjo avtomatskega menjalnika. Vleka tovora namreč močno obremeni menjalnik in poveča obrabo avtomatskega menjalnika.
4. Tim Eckart metoda menjave olja
V Avtoservisu Avtostop nudimo ugodno menjavo olja v avtomatskem menjalniku in servis za vse znamke vozil. Menjavo olja delamo po metodi »Tim Eckart«, kjer v celoti izpraznimo staro obrabljeno olje in ga zamenjamo z novim oljem v menjalniku, hladilnem sistemu in pretvorniku navora. Ob menjavi olja zamenjamo tudi filter (sito) avtomatskega menjalnika.
Za menjavo olja v avtomatskih menjalnikih uporabljamo sodobno namensko napravo znamke Magneti Marelli ATF EXTRA. Naprava v celoti odstrani staro olje, očisti avtomatski menjalnik in napolni ustrezno količino novega olja. Staro in novo olje se pri tem ne mešata. Pri menjavi olja je priporočljivo izprati tudi vse tlačne kanale. V menjalnik nalijemo posebno čistilno sredstvo, ki očisti ves sistem. Menjavo olja izvajajo naši strokovnjaki z ustreznim certifikatom po določenem predpisanem postopku.
5. Pomembno za vse lastnike vozil z avtomatskim menjalnikom
Proizvajalec vozila predpiše navodila za vzdrževanje avtomatskih menjalnikov. Servis avtomatskega menjalnika je potreben na daljši interval kot servis motorja. Točen servisni interval je napisan v lastniški knjižici vozila, priporočljiva pa je menjava olja na vsakih 60.000 prevoženih kilometrov.
Nekateri proizvajalci ne predpišejo menjave olja avtomatskega menjalnika (»sealed for life«), kljub temu lahko trdimo, da tudi olje v takšnem menjalniku kot vsako drugo olje sčasoma izgublja svojo sposobnost mazanja. Zato je za pravilno delovanje menjava olja potrebna tudi pri takšnem menjalniku. V tem primeru, si pomagajte z direktnim proizvajalcem menjalnika.
Na svetovnem spletu, pri proizvajalcu vašega avtomatskega menjalnika, poiščite informacijo o priporočenem servisnem intervalu ter ustreznem olju. V kolikor željene informacije ne dobite, preverite intervale servisov proizvajalcev drugih avtomobilov, ki imajo enak avtomatski menjalnik. Kontaktirate lahko tudi servis, ki je specializiran za avtomatske menjalnike in bo znal ustrezno svetovati.
Ob menjavi olja je priporočljiva menjava tudi filtra olja v avtomatskih menjalnikih, ki se ga menja glede na interval, ki je naveden v lastniški knjižici. Servis avtomatskih menjalnikov obvezno prepustite za to usposobljenim strokovnjakom.
6. Menjava motornega olja je obvezna
Pri menjavi olja avtomatskega menjalnika svetujemo zamenjati celotno količino olja v menjalniškem sistemu (»Tim Eckart« metoda), kar vključuje tudi sistem hladilnika in pretvornik navora, in ne le doliti manjkajoče olje. Tako se prepreči mešanje starega olja z novim. S tem se prav tako odstranijo nečistoče, ki so škodljive za menjalnik. Staro olje namreč vsebuje majhne kovinske delce, ki lahko po menjavi ostanejo v hladilnem sistemu in celo poškodujejo hladilnik.
V primeru zanemarjanja vzdrževanja avtomatskega menjalnika lahko pride tudi do okvare menjalnika. Najpogostejši znaki težav z avtomatskim menjalnikom so:
- težje prestavljanje,
- težava pri speljevanju,
- občutek zamika prestav,
- padanje prestav,
- nihanje obratov,…
Sorodni članki vezani na servis vozila
-
6 nasvetov, kako privarčevati pri avtoservisu
Strošek avtoservisa zmanjšate tako, da sproti, z rednimi servisi avta odpravljate napake na vozilu. Z
-
6 opozorilnih vonjev, da je nekaj narobe z vašim avtom
Vonj po zažganem olju bi lahko pomenil, da odteka olje na izpušni kolektor, sladek vonj