TPMS senzorski ventili
TPMS (tire pressure monitoring system) je majhna elektronska naprava, ki je nameščena na steblu ventila v pnevmatiki, in nenehno meri nivo zračnega tlaka v pnevmatiki.
Celotni cenik
TPMS senzorski ventili | Cena (cena z DDV) |
Programiranje senzorskega ventila | 8,00 € |
Nov senzorski ventil | 49,90 € |
TPMS (tire pressure monitoring system) je majhna elektronska naprava, ki je nameščena na steblu ventila v pnevmatiki, in nenehno meri nivo zračnega tlaka v pnevmatiki. Izmerjene informacije preko radijskih frekvenc prenaša na vgrajeni računalnik vozila in – če ga avto ima – na zaslon na armaturni plošči.
Kaj morate vedeti o vgrajenem TPMS ventilu za nadzor tlaka?
Senzorji tlaka so sestavni del t. i. sistema za nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS). S temi sistemi, ki opozarjajo na vožnjo s prenizkim tlakom, so opremljeni vsi novi avtomobili, izdelani po novembru 2014. Pritrjeni so na sklop ventila v vsaki pnevmatiki in merijo tlak v pnevmatiki, nekateri pa tudi temperaturo zraka v gumah. Poganjajo jih baterije.
Kako TPMS ventil za nadzor tlaka v pnevmatiki deluje?
Ko tlak v pnevmatiki pade na nevarno nizko raven, na armaturni plošči zasveti opozorilna lučka, navadno oranžne barve. Ta opozarja v primeru manjšega ali večjega odstopanja v tlaku v eni ali več pnevmatikah. Priporočeno vrednost zračnega tlaka v pnevmatikah vašega vozila lahko razberete z nalepke, običajno nameščene na voznikovih vratih. Vožnjo z vozilom boste lahko navkljub nedelovanju TPMS ventila za nadzor tlaka v pnevmatiki nadaljevali, vendar vas sistem ne bo mogel opozoriti na morebitno nevarnost za »gumi defekt«, kot pogovorno radi rečemo predrtju pnevmatik. Pri nadaljevanju vožnje s premalo napihnjeno eno ali več pnevmatikami pa ne tvegajte, saj s takšno vožnjo:
- poveča se poraba goriva,
- lahko privede do nepredvidljivega upravljanja vozila,
- pnevmatike se neenakomerno obrabljajo, s tem pa se tudi krajša njihova življenjska doba,
- vplivate na svojo varnost in varnost drugih v prometu (premalo napihnjene pnevmatike lahko poškodujejo bočnico, kar lahko povzroči nestabilno vožnjo ali celo iztirjanje).

Najpogostejše okvare in napake na TPMS ventilu za nadzor tlaka v pnevmatikah
1. Baterija TPMS ventila po nekaj letih izgubi moč
TPMS ventil za nadzor tlaka v pnevmatikah napajajo baterije, ki pa v nekaj letih izgubijo svojo intenzivnost. Baterij v TPMS ventilu ni mogoče enostavno zamenjati, zato je ob prenehanju delovanja baterij treba zamenjati celoten TPMS ventil z novim.
2. Korozija in sol lahko zmanjšata življenjsko dobo TPMS ventila
Da bi zagotovili TPMS ventilu v pnevmatiki vozila čim daljšo življenjsko dobo, vedno po preverjanju zračnega tlaka ali napihovanju pnevmatik namestite pokrov ventila. Njegova pomembna naloga je tudi ta, da preprečuje korozijo na steblu TPMS ventila, še zlasti pozimi, ko zimske službe solijo ceste.
3. TPMS ventil se lahko poškoduje ob montaži/demontaži platišč
Do poškodb TPMS ventila prihaja tudi zaradi strojne opreme, ki se uporablja za pritrditev in demontažo pnevmatik, saj ta ni bila zasnovana z mislijo na TPMS ventil. Zamenjavo TPMS ventila opravite le pri zato usposobljenih serviserjih, ki znajo rokovati z različnimi TPMS ventili in poznajo vse njihove posebnosti pri namestitvi.
V Avtocentru Avtostop sta strokovno usposobljena z znanjem in izkušnjami na področju TPMS ventila za nadzor tlaka v pnevmatikah Tomaž Janežič in Blaž Rop, ki bosta vaš TPMS ventil ponastavila, da bo ta spet opravljal svoje naloge, kot se od njega pričakujejo.
Kako odpraviti opozorilno lučko za TPMS ventil oz. lučko za tlak v pnevmatikah
Kot že omenjeno, vas lučka želi opozoriti na težave s pnevmatikami. V vozilih, kjer je vgrajen TPMS ventil, poskrbite, da je ta ves čas aktiviran, in da deluje pravilno. Strokovno usposobljeni zaposleni v Avtocentru AvtoStop na Devovi 18 v Ljubljani bodo poskrbeli, da so težave s pnevmatikami in TPMS ventilom čim hitreje odpravljene.
1. Opozorilna lučka za TPMS ventil zasveti
Ko opozorilna lučka za nizek tlak v pnevmatikah zasveti med vožnjo, ali se prižge ob zagonu vozila, bi moral biti voznikov naslednji postanek na bencinski črpalki, kjer bi napolnil pnevmatike do priporočene vrednosti, navedene na nalepki, največkrat prilepljene na voznikovih vratih. Na nenaden nizek nivo tlaka v pnevmatikah pa lahko vplivajo tudi:
- Temperaturne spremembe
- Predrtje, ki skozi čas lahko privede do prazne pnevmatike
2. Opozorilna lučka za TPMS ventil ne sveti
Če že ob pogledu na pnevmatiko opazite, da ima nižji tlak od ostalih, vam pa TPMS ventil ne javi skozi opozorilno lučko, preverite armaturno ploščo, ali pa z merilnikom tlaka preverite tlak v pnevmatikah v vseh štirih pnevmatikah, da ugotovite, katere so nizke, če sploh so. Če vam merilni tlak pokaže, da ima ena pnevmatika 20 psi, ostale tri pa 34 psi, dvignite nižji nivo pnevmatike do preostalih treh, če so le-te v priporočeni vrednosti tlaka proizvajalca vozila.
3. TPMS ventil opozorilo javi po nekaj urah vožnje
Če ste opozorilno lučko za nizek tlak v pnevmatikah uspešno odpravili, s tem ko ste se ustavili na bencinski črpalki in dvignili tlak v pnevmatiki, vendar se je ta že po krajši vožnji spet pokazal, najverjetneje ena od pnevmatik pušča. V takšnem primeru je nujen obisk spletne trgovine www.gumenadom.si in zamenjava poškodovane pnevmatike z novo. Pnevmatika z nižjim tlakom se bo med vožnjo uničevala, kar je pa še huje – s takšno pnevmatiko lahko izgubite nadzor nad vozilom ali povzročite nesrečo.
Sorodni članki vezani na vulkanizerstvo
-
Ali je pozimi boljše uporabljati zimske gume ali celoletne?
Se tudi vi sprašujete, kakšna je razlika med celoletnimi gumami in zimskimi gumami, ter ali lahko celoletne gume uporabljate pozimi?
-
Datumi za menjavo gum v tujini
Zimska oprema v Sloveniji je obvezna od 15. novembra do 15. marca. To pa ne velja za vse evropske države.