Izpušni sistem odvaja izpušne pline, regulira hrup, zmanjšuje emisije škodljivih plinov in optimizira porabo goriva. Življenjska doba izpušnega sistema je odvisna od starosti vozila in načina vožnje. Če avto pogosto uporabljate za vožnjo na kratke razdalje, je več možnosti za težave z izpušnim sistemom, kot če bi ga uporabljali za vožnjo na dolge relacije.

Ker se izpušne cevi nahajajo na podvozju avtomobila, se hitreje obrabijo zaradi soli, peska in umazanije. Zato je zelo pomembno, da redno čistite podvozje vašega avtomobila.

Znaki, kot so ropotanje, pihanje, pokanje, rožljanje in »cukanje« vozila, lahko kažejo na težave z izpušnim sistemom. Na opozorilni znak se je treba takoj odzvati in stanje izpušnega sistema preveriti pri avtomehaniku. Če na servisu dovolj zgodaj odkrijejo napako, je pogosto treba zamenjati le del izpušnega sistema, s čimer boste privarčevali čas in denar.

Kako je sestavljen izpušni sistem?

Vsak sestavni del izpušnega sistema ima svojo vlogo.

Dušilec ali izpušni lonec zmanjšuje hrup, izloča izpušne pline in iz njih odstranjuje škodljive drobne delce. Katalizator in filter trdih delcev (DPF ali FAP filter) pri dizelskih motorjih zmanjšujeta onesnaževanje zraka s škodljivimi izpušnimi plini. Katalizator deluje skupaj z lambda sondo, ki skrbi za pravo razmerje med gorivom in zrakom. V novejših vozilih ima katalizator dve lambda sondi, v nekaterih pa tudi več. AGR ventil je zadolžen za reguliranje izpušnih plinov, ki del izpušnih plinov zmeša s svežo zmesjo v sesalnem kanalu in vrne nazaj v motor. Izpušni sistem se zaključi z eno ali več izpušnih cevi.

Kakšni so znaki težav z izpušnim sistemom?

Določeni znaki opozarjajo, da je čas za popravilo ali zamenjavo dela izpušnega sistema.
Najpogostejši vzroki težav z izpušnim sistemom:

1. Ropot – preperel izpušni lonec ali izpušna cev

Če se sliši ropot, je to zelo verjetno znak težave z izpušnim sistemom. Verjetno gre za preperel izpušni lonec, ki se ponavadi najprej pokvari. Ker je najbolj oddaljen od motorja in zato večinoma hladen, pride do kondenzacije plinov, zaradi česar se tvori korozivna kislina. Vzrok ropota je lahko tudi preperela gibljiva cev izpuha.

2. Pokanje zadaj v avtu počen lonec

Če se iz »auspuha« sliši pokanje, gre verjetno za počen izpušni lonec.

3. Pihanje in sikanje iz motorja – izpušni kolektor

Če iz motorja slišite ropot, pihanje ali sikanje, gre lahko za počen izpušni kolektor ali za okvarjeno tesnilo izpušnega kolektorja. Zvok je še posebej glasen pri hladnem motorju ali pri pospeševanju. V kolikor pušča kolektor, avto porabi več goriva in nima prave moči. Če je izpušni kolektor počil blizu električnih žic ali plastičnih delov motorja, lahko vročina iz izpušnih plinov povzroči požar pod pokrovom motorja.

4. »Povešen auspuh« počen nosilec izpušnega sistema

Če opazite »povešen auspuh« oziroma če »auspuh« pod avtom visi navzdol, ali če se izpušna cev vleče po tleh, gre za počen nosilec izpušnega sistema. Težavo je treba takoj odpraviti, saj lahko izpušna cev odpade in povzroči nevarnost za vas in druge udeležence v prometu.

5. Neprijeten vonj po izpušnih plinih – počena izpušna cev

Če poči katera od izpušnih cevi, lahko hlapi goriva med vožnjo uhajajo v kabino.

6. »Cukanje« vozila – lambda sonda

Prevelika poraba goriva ali »cukanje« vozila je lahko znak nepravilnega delovanja lambda sonde.

7. Rožljanje – katalizator

Katalizator je eden od najdražjih delov izpušnega sistema, prav tako je dostikrat tarča tatov. Katalizatorja načeloma naj ne bi nikoli menjali, vendar tudi nanj vplivajo način vožnje in vremenske razmere. Katalizator je priporočljivo pregledati ob rednih servisih.

Če slišite vztrajno rožljanje iz izpušnega sistema, je to lahko znak težav s katalizatorjem.

8. Vibriranje stopalke za plin in menjalnika

Če čutite vibriranje stopalke za plin in menjalnika, to lahko pomeni, da pušča del izpušnega sistema.

9. Zamašen AGR ventil

AGR ventil se lahko zaradi zelo pogostih vsakodnevnih kratkih voženj zamaši z garežem izpušnih plinov. Zapacan ali zamašen AGR lahko zaznate kot zmanjšano moč motorja pri nizkih obratih in povečano poraba goriva. Popravilo AGR ventila je precej preprosto in cenovno ugodno, vendar pa je težavo potrebno čim prej odpraviti. Nepravočasno popravilo lahko vodi k dražjim okvaram, saj lahko posledično pride do nalaganja gareža na turbinski kolut, kar pa načne turbino.

Tudi za izpušni sistem velja, da je vsako težavo treba pravočasno rešiti in se tako izogniti nepotrebnim dodatnim okvaram in stroškom.

Težave z izpušnim sistemom so lahko tudi nevarne za zdravje

Obstaja možnost, da izpušni plini skozi ventilatorje ali tla uhajajo tudi v potniško kabino. Ogljikov oksid (po starem ogljikov monoksid) in dušikov oksid nimata vonja, zato ju ni možno zaznati. Opazite lahko le pojav glavobola, slabost, vrtoglavico, bruhanje in drisko. Dolgotrajna izpostavljenost ogljikovemu oksidu lahko povzroči tudi smrt. Zato je treba težave z izpušnim sistemom vzeti resno in jih čim prej odpraviti.

 

Rezervirajte termin

 

 

Ugodno: menjava pnevmatik že od 24,90 € za ALU in jeklena platiščaVeč »