Centriranje gum je priporočljivo ob vsakokratni menjavi gum – zakaj?
Kaj izboljšamo s centriranjem gum?
Centriranje gum je priporočljivo ob vsakokratni menjavi gum. Kaj pomeni uravnoteženje pnevmatik, kot se centriranju gum še reče?
S centriranjem gum in platišč se prepreči tresenje med vožnjo na volanu ali vozilu, ki nastane kot posledica neuravnoteženih pnevmatik. Centriranje izravna sile, ki nastanejo pri vrtenju pnevmatike zaradi neenakomerne razporeditve mase, v odnosu na os platišča.
Centriranje gum je potrebno že pri montaži nove pnevmatike. Prav tako je centriranje gum priporočljivo vsakič ob redni sezonski menjavi pnevmatik dvakrat na leto.
Če med vožnjo čutite nenehne vibracije na volanu ali vozilu, svetujemo, da opravite centriranje gum.
Kaj se zgodi, če pnevmatike niso centrirane?
Ne centrirane pnevmatike povzročajo tresenje volana. Poleg tega, da je zelo neprijetno voziti z necentriranimi (nebalansiranimi) pnevmatikami, se takšne pnevmatike tudi hitreje obrabljajo. Tresenje ob vožnji povzroča izredno hitro obrabo kolesnih ležajev.
V primeru, da imate letne in zimske gume na ločenih platiščih, se centriranje gum izvede pri montaži pnevmatik na vozilo. Centriranje gum po končani sezoni, ko pnevmatike na svojih platiščih spravite v hrambo, ni potrebno.
Kakšen je postopek za centriranje gum?
- vozilo namestimo na dvigalo
- onemogočimo premikanje vozila
- odvijemo varnostne vijake
- vozilo dvignemo
- označimo kolesa
- kolesa odvijemo
- nastavimo primeren tlak pnevmatike
- izberemo primerne nastavitve na stroju za uravnoteženje
- na ustrezna mesta pritrdimo uteži za uravnoteženje
- naredimo kontrolo uravnoteženja in odstranimo uteži s platišča
- stroj uravnovesi neravnotežje
- vijake očistimo in zaščitimo s premazom proti koroziji
- kolesa privijemo na avto
- avto spustimo z dvigala
- zategnemo vijake
- preverimo še stanje rezervnega kolesa (po želji)
Uravnoteženost pnevmatik oz. centriranje gum
Če želite začeti centrirati gume, jih bo tehnik namestil na pravo platišče in prilagodil pritisk na optimalno napihovanje. Nato vsaka pnevmatika gre na središčno izvrtino balansirnega stroja. Stroj zavrti pnevmatiko z veliko hitrostjo, da izmeri neravnovesje med kolesom in pnevmatikami. Izmerjene številke prikazujejo, koliko teže bi morala tehnologija dodati, da bi uravnotežila pnevmatiko in področja, kjer je potrebna teža.
Centriranje gum je nujno za ustrezno nego pnevmatik iz istega razloga kot pri poravnavi koles: preprečevanje prezgodnje obrabe pnevmatike. Če so gume centrirane in uravnotežene vsakih 5.000 do 6.000 milj, lahko s tem povečate njihovo življenjsko dobo in splošno učinkovitost.