Kontakt

icon_widget_image Petek - Sobota: 8:00 - 19:00; Sobota: 8:00 - 15:00 icon_widget_image Devova 18, 1000 Ljubljana - Šiška icon_widget_image Pnevmatike: +386 31 813 813 icon_widget_image Servis: +386 41 544 533 icon_widget_image info@avtostop.si icon_widget_image narocila@gumenadom.si

Osnovni podatki podjetja

AMONTE D.O.O.

Devova 18 – uvoz iz ceste Ljubljanske brigade,

1000 Ljubljana

Davčna številka:

SI56012624

Matična številka: 3979091000

Na fotografiji je menjava gum, ki jo ravnokrat vulkanizer opravlja v Avtocentru Avtostop v Ljubljani.

Menjava pnevmatik – pogosta vprašanja

Kako izbrati prave zimske gume?

Vedno izberite gume pravih dimenzij za vaše vozilo. V kolikor pogosto prevažate tovor, bodite pozorni tudi na ustrezni indeks nosilnosti. Pri izbiri pnevmatike je zelo pomemben oprijem.
Pred nakupom si pri izbiri pomagajte s testi pnevmatik potrošniških organizacij (Zveza potrošnikov Slovenije, AMZS …).

 

Na fotografiji je vulkanizer, ki opravlja menjavo gum v Avtocentru Avtostop v Ljubljani.

Kaj je premontaža gum ? Kaj je previjačenje gum?

Premontaža gum – pri menjavi gum boste uporabili ista platišča, na katerih imate gume, ki jih trenutno uporabljate.
Previjačenje gum – pri menjavi gum boste uporabili dva kompleta platišč: letne gume so na enem kompletu platišč, zimske gume pa na drugem kompletu platišč.

 

Kako preverim obrabo pnevmatik na vozilu?

Vozilo zapeljite na ravno podlago oziroma površino in volan zasukajte tako, da bodo sprednje pnevmatike jasno vidne. Pri zadnjih pnevmatikah si pomagajte z žepno svetilko.
Nato pnevmatike temeljito preglejte in jih očistite na mestih, kjer boste merili ostanek profila. Priporočamo uporabo merilnika globine profila. Če te naprave nimate, se lahko zanesete na indikatorje obrabe, ki postanejo vidni ob obrabi pnevmatik. Meritev profila opravite na notranjem in zunanjem robu pnevmatike.
Po zakonu morajo imeti letne gume 1,6 mm, zimske gume pa vsaj 3 mm globine profila. V praksi je menjava zimskih gum priporočljiva pri 4 mm globine profila, saj imajo pnevmatike z nižjim profilom slabši oprijem.

 

Kaj pomenijo oznake EU na pnevmatikah?

Oznake EU za pnevmatike zajemajo osnovne informacije o zmogljivosti pnevmatike, in sicer izkoristek goriva, oprijem na mokrem cestišču in hrup, ki ga pnevmatika povzroča. Od 1. novembra 2012 so obvezne ob nakupu vsake pnevmatike na evropskem tržišču.

1. Izkoristek goriva

 

Za označitev izkoristka goriva na oznaki EU se uporablja barvna lestvica z razredi od A do G. Razred A (zelena barva) predstavlja najboljši izkoristek goriva dane pnevmatike, medtem ko razred G (rdeča barva) predstavlja najslabšega. Razlika med razredoma A in G lahko pomeni tudi do 6 litrov prihranka na 1.000 prevoženih kilometrov.*
*Na podlagi povprečne porabe goriva 8 litrov/100 km, cene goriva 1,50 EUR/liter in povprečno 35.000 prevoženih kilometrov s pnevmatikami.

Fotografija prikazuje oznake in razrede glede izkoristka goriva posamezne gume.

2. Oprijem na mokri podlagi

 

Oprijem na mokri podlagi je na oznaki opredeljen z razredi od A do G (razreda D in G se za osebna vozila ne uporabljata), pri čemer razred A ponazarja najboljši oprijem, razred F pa najslabši. V praksi to pomeni, da ima pnevmatika razreda A pri hitrosti 80 km/h kar 18 metrov krajšo zavorno pot kot pnevmatika razreda F.*
*Merjeno skladno s testnimi metodami, določenimi v Uredbi ES 1222/2009. Zavorna pot se lahko razlikuje glede na vozne razmere in druge dejavnike.

Fotografija prikazuje oprijem zimske gume na mokri podlagi.

3. Hrup

 

En (1) zvočni val predstavlja tiho pnevmatiko, ki proizvede hrup 3 dB ali več pod omejitvijo EU.
Dva (2) zvočna valova predstavljata zmerno tiho pnevmatiko, pri kateri je vrednost proizvedenega hrupa med omejitvijo in 3 dB pod omejitvijo.
Trije (3) zvočni valovi pa izražajo hrupno pnevmatiko, ki povzroča hrup nad dovoljeno vrednostjo.

Fotografija prikazuje hrup, ki ga proizvajajo zimske gume.

Ali je pozimi boljše uporabljati zimske gume ali celoletne?

Prednost celoletnih gum je, da jih lahko uporabljate skozi vse leto. Prilagojene so vsem vremenskim razmeram na cesti, vendar se njihova uporaba odsvetuje na območjih z veliko snega in temperaturami pod -3 °C. Poleg tega so testi pnevmatik pokazali, da celoletne gume ne dosegajo kakovosti zimskih ali letnih pnevmatik.
Zimske gume so prilagojene izključno zimskim razmeram na cesti.

 

Zakaj je potrebno centriranje gum ob vsaki menjavi?

Ob vsakokratni menjavi gum je potrebno tudi centriranje gum. Centriranje gum je potrebno že pri montaži nove pnevmatike.
Gume, ki niso centrirane, povzročajo tresenje volana. Poleg tega, da je z »nebalansiranimi« pnevmatikami zelo neprijetno voziti, se takšne pnevmatike tudi hitreje obrabljajo. Tresenje ob vožnji povzroča izredno hitro obrabo kolesnih ležajev.

 

Zakaj je pomembno redno preverjati tlak v pnevmatikah?

Vožnja z neustreznim zračnim tlakom v pnevmatikah je lahko nevarna, saj vpliva na odzivnost in vodljivost celotnega vozila:
– oprijem in zaviranje vozila se poslabšata,
– pnevmatika se predčasno in neenakomerno obrablja,
-poveča se poraba goriva,
-obstaja večja nevarnost splavanja na mokri cesti (akvaplaninga).

Tudi v popolnih voznih razmerah pnevmatika počasi pušča zrak. Vsem voznikom priporočamo preverjanje tlaka vsaj enkrat mesečno, obvezno pa pred vsako daljšo vožnjo.

 

Fotografija prikazuje zimske gume Vredestein, ki jih po ugodni ceni dobite v spletni trgovini Gumenadom.si.

Primer oznak na zimski gumi: 205/55 R16 91T Snowtrac 5 Vredestein

 

Vredestein je ime proizvajalca pnevmatike, model pa se imenuje Snowtrac 5 (ime nakazuje na zimsko gumo).
205 – predstavlja širino tekalne površine pnevmatike v milimetrih (mm).
55 – višina pnevmatike oziroma presek. Predstavlja presečno razmerje, izraženo v %, med višino bočnice in širino tekalne površine iste pnevmatike.
R – oznaka zgradbe pnevmatike. Ločimo diagonalne in radialne, vendar so pri osebnih vozilih v zadnjih dvajsetih letih v uporabi samo radialne. Oznaka R tako pomeni radialno zgradbo.
15 – premer platišča (v colah/palcih).
91 – predstavlja indeks nosilnosti posamezne pnevmatike – kolikšno breme je pnevmatika sposobna nositi.
T – ponazarja indeks hitrosti pnevmatike, torej maksimalno hitrost, pri kateri se je še varno voziti s to pnevmatiko.
TL (Tubeless) – pomeni, da je pnevmatika brez zračnice.
DOT XXXX – oznaka, ki določa starost pnevmatike. Prvi dve številki ponazarjata teden v letu, drugi dve pa leto izdelave. Za primer vzemimo DOT 1521 – pnevmatika je bila izdelana v 15. tednu leta 2021.
M+S – oznaka, ki nakazuje namen uporabe pnevmatike. M+S je angleška kratica za »mud+snow« (blato in sneg) in je namenjena zimskim pnevmatikam.
Simbol snežinke – takšne pnevmatike so prilagojene izključno vožnji v zimskih razmerah, saj nudijo visokokakovosten oprijem in vodljivost vozila na zasneženi cesti.


Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si - Imate težavo z vašim vozilom? Brez problema lahko pokličete na ? 041 544 533 ali pošljete vprašanje na ? info@avtostop.si -

V primeru težav vas vabimo na Devova 18, 1000 Ljubljana – Šiška – Avtocenter Avtostop servisni prostori, ali pa obiščite največjo in najdaljšo avtomatsko avtopralnico Avtostop na Letališki cesti 1,  v neposredni bližini BTC-ja in Bauhausa.

Pokličite nas na 041 544 533 ali nam pišite na info@avtostop.si

Veselimo se vašega klica ali obiska!


STORITVE VEZANE NA ČLANEK

AVTOGUME

Hramba gum

VULKANIZERSTVO

Menjava gum

AVTOOPTIKA

Nastavitev podvozja